Ευρωπαϊκα Προγραμματα

Πεπραγμένα Αδελφοποίησης του 6/θέσιου 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου του Π.Τ.Δ.Ε. – Α.Π.Θ. με το Α΄ Δημοτικό Σχολείο Αγίου Λαζάρου Λάρνακας Κύπρου» Μάιος 2009.

Το σχολείο μας, το 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο του Π.Τ.Δ.Ε. – Α.Π.Θ., κατόπιν προσκλήσεως του από το Α΄ Δημοτικό Σχολείο Αγίου Λαζάρου Λάρνακας Κύπρου πραγματοποίησε στις 14 – 17 Μαΐου εκπαιδευτική μετακίνηση στην Κύπρο στο πλαίσιο της Αδελφοποίησης των δύο Σχολείων. Σε αυτή συμμετείχαν οι μαθητές/τριες των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων, η Διευθύντρια του Σχολείου κ. Σαμαρά Σωτηρία, οι εκπαιδευτικοί κ. Μυστακίδου Κωνσταντίνη, κ. Χαλέμης Κώστας και κ. Σιούρλα Πολύμνια, τρία μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και οι συνοδοί γονείς των παιδιών. Σύνολο ατόμων αποστολής εβδομήντα δύο.

Σκηνή από το θεατρικό δρώμενο με τίτλο «Στην Αρχαία Αγορά της Θεσσαλονίκης. Παιχνίδι ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα»

Η Αδελφοποίηση είχε εξαιρετική επιτυχία και οργάνωση και από τις δυο πλευρές.

Καταρχήν ας σημειωθεί ότι την περίοδο της προετοιμασίας πραγματοποιήθηκε από τη Διευθύντρια του Σχολείου κ. Σαμαρά Σωτηρία στο πλαίσιο του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης σχετικό πρόγραμμα. Αφού ακολουθήθηκε η διαθεματική προσέγγιση στη σχολική γνώση, και μέσα από τις συζητήσεις γύρω από την εκπαιδευτική μετακίνηση αναδύθηκε το γενικότερο θέμα Αδελφοποίηση – Κύπρος και αναδείχτηκαν σταδιακά τέσσερις μεγάλες θεματικές ενότητες που αποτέλεσαν τις περιοχές έρευνας στις οποίες δραστηριοποιήθηκαν οι ομάδες των παιδιών: Μουσική, Γλώσσα, Ιστορία, Γεωγραφία.

Επιπλέον, την περίοδο της προετοιμασίας, η εκπαιδευτικός της Στ΄ τάξης κ. Μυστακίδου Κωνσταντίνη αξιοποιώντας το εκπαιδευτικό πακέτο «Στην Αρχαία Αγορά της Θεσσαλονίκης» από το πρόγραμμα «Μελίνα», το διασκεύασε και δημιούργησε θεατρικό δρώμενο με τίτλο «Στην Αρχαία Αγορά της Θεσσαλονίκης. Παιχνίδι ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα». Στη συνέχεια σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό της Ε΄ τάξης κ. Οικονομίκου Σταματίνα το δίδαξαν στους τριάντα τρεις μαθητές/τριες της Ε΄και Στ΄τάξης που πήραν μέρος στην εκπαιδευτική μετακίνηση. Την υποστήριξή του θεατρικού δρώμενου με προβολή εικόνων μέσω του προγράμματος power point ανέλαβε ο εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής κ. Χαλέμης Κώστας, ενώ τη μουσική επένδυσή του ανέλαβε η εκπαιδευτικός της Συμπλήρωσης Ωραρίου κ. Σιούρλα Πολύμνια σε συνεργασία με τη μουσικό του Σχολείου κ. Σαββίδου Όλγα. Κορυφαία στιγμή του παραπάνω θεατρικού δρώμενου ήταν ότι παίχτηκε από τους μαθητές/τριες στον πραγματικό χώρο της Αρχαίας Αγοράς της Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο της συμμετοχής τους σε προγραμματισμένη για τη συγκεκριμένη περίοδο εκπαιδευτική επίσκεψη. Ακόμη όλοι οι μαθητές/τριες των δύο τάξεων διδάχτηκαν από την εκπαιδευτικό Μουσικής κ. Σαββίδου Όλγα κυπριακά τραγούδια.

Θεατρικό δρώμενο από τους μαθητές/τριες στον πραγματικό χώρο της Αρχαίας Αγοράς της Θεσσαλονίκης

Κατά τη διάρκεια της παραμονής στο νησί έγινε επίσκεψη στο Α΄ Δημοτικό Σχολείο Αγίου Λαζάρου Λάρνακας. Στην τελετή υποδοχής, την Παρασκευή 15 Μαΐου, απευθύνθηκαν χαιρετισμοί με μηνύματα γύρω από το Κυπριακό Ζήτημα, την παιδαγωγική αξία της Αδελφοποίησης, τους δεσμούς φιλίας και την κοινή ιστορία των δύο χωρών από τον επιθεωρητή κ. Χριστοδουλίδη Σάββα, τη Σχολική Σύμβουλο κ. Κέκια Αιμιλία και τις Διεθύντριες των Σχολείων κ.κ Γεωργιάδου Σούλα και Σαμαρά Σωτηρία. Έπειτα οι μαθητές/τριες του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ. παρουσίασαν με εξαιρετική επιτυχία το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Στην Αρχαία Αγορά της Θεσσαλονίκης. Παιχνίδι ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα» και αφιέρωσαν στους Κύπριους συμμαθητές/τριές τους κυπριακά τραγούδια. Παράλληλα οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των Κυπρίων που περιλάμβανε εξαιρετική ορχήστρα και χορωδία, και μια επιτυχημένη αναβίωση του μύθου «Φαίδρα και Ιππόλυτος» με μαριονέτες από τους Κύπριους μαθητές/τριες. Ανταλλάχτηκαν δώρα. Ακολούθησε γνωριμία, παρατέθηκε γεύμα στην αυλή του Σχολείου και έγιναν παιδαγωγικές συζητήσεις.

Στιγμιότυπο από τις εκδηλώσεις αδελφοποίησης.

Τις επόμενες μέρες οι συμμετέχοντες στην Αδελφοποίηση είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν ιστορικά, θρησκευτικά και πολιτιστικά μέρη και μνημεία: Την πρώτη μέρα τα Φυλακισμένα Μνήματα, τον Τύμβο της Μακεδονίτισσας και το Οδόφραγμα του Λήδρα Πάλας στη Λευκωσία. Τη δεύτερη μέρα πραγματοποίησαν περιήγηση στην πόλη της Λεμεσού, ξεναγήθηκαν στο μεσαιωνικό κάστρο της πόλης και κατόπιν επισκέφθηκαν τον Αρχαιολογικό χώρο του Κουρίου και τα περίφημα ψηφιδωτά της Πάφου. Την τελευταία μέρα επισκέφθηκαν τη Δερύνεια, τον Αχυρώνα Λιοπετρίου, την Αγία Νάπα και κατά την επιστροφή έκαναν προσκύνημα στον ναό του Αγίου Λαζάρου Λάρνακας.

Στις κερκίδες αρχαίου ελληνικού θεάτρου.

Η παρεχόμενη από την πλευρά των Κυπρίων φιλοξενία ήταν υψηλού επιπέδου. Ενισχύθηκαν οι δεσμοί της αδελφοσύνης και υπήρξαν πολλές συγκινητικές στιγμές.

Καταλήγοντας ας επισημανθούν τα εξής:

  • Σύμφωνα με την εμπειρία και τις μαρτυρίες των συμμετεχόντων είναι πολύ σημαντικό το παιδαγωγικό όφελος που απορρέει από την Αδελφοποίηση για τους μαθητές και τις μαθήτριες.
  • Παράλληλα με τους δεσμούς της αδελφοποίησης ενισχύθηκαν οι δεσμοί και η ενότητα μεταξύ τόσο των μαθητών/τριών όσο και των γονέων του Σχολείου μας.
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: